Even wennen maar prima begin! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Groot - WaarBenJij.nu Even wennen maar prima begin! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Groot - WaarBenJij.nu

Even wennen maar prima begin!

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

31 Januari 2014 | Australië, Sydney

Hey there howsgoing mate! (Australische uitspraak wordt steeds beter)


Regen. Dat was het eerste wat ik zag in Australië.. Ik werd opgehaald door een guy van de organisatie Australian Backpackers, waar ik mijn reis mee heb geboekt. Natuurlijk stapte ik aan de verkeerde kant van de auto in.. Gelukkig gebeurde dat vaker zei hij. Ik zat vol met vragen maar wist niet wat ik nou precies wilde vragen. Ik dacht alleen maar: ik ga voorlopig nog niet weer die reis van 24 uur maken, dus liet alles maar op me af komen.

De eerste 3 nachten verbleef ik in een (soort van Nederlands) hostel bij Manley beach (Sydney). Veel Nederlanders dus nog, super gezellig gehad daar. De eerste paar dagen rustig aan gedaan. Ik moest nog wat dingen regelen zoals bankrekening, verzekering, telefoon etc. Oh m'n Australische nummer (voor het geval dat) is +61450756919 dus sms'jes en belletjes naar m'n Nederlandse nummer heb ik niet ontvangen afgelopen week, dan weten jullie dat :) Verder beetje Manley verkend: mooi strandje met super veel surfers (niks vergeleken bij Tommie natuurlijk:)), naar een national park geweest met mooie uitzichten, beetje rond gezworven enzovoort. Eigenlijk een prima begin, alleen de zon had ik nog niet gezien. Ik denk dat dat ook wel beter was dan dat ik in een hittegolf aangekomen was, positief gezien.

Voor de 4e nacht hoefde ik niks te regelen, Tim zat in Sydney en had een kamertje voor me geboekt, super nice. De mensen die Tim een beetje kennen weten wel met wat hij me op kwam halen op t station: juist, een lekker koud biertje. We hebben wat goon (4 liter pak smerige-maar-goedkope-dus-backpackers-wijn) gezopen in t park, nog meer goon gezopen en nog meer bier gezopen in een Irish pub op Kings Cross. Jeej my first hangover, auw..

De 4 nachten erna sliep ik bij m'n neef Mitchell in Moorebank (nog steeds Sydney). Super lief wat m'n oom en neef allemaal voor me gedaan hebben. We zijn 3 volle dagen op pad geweest, zij wisten de mooie plekjes natuurlijk wel te vinden! Achterop de motor genoten van eigenlijk alles om me heen. Langs de kust en door de bush bush richting het zuiden gereden. Heerlijk gegeten bij verschillende tentjes, bootje gehuurd en werkelijk door 'paradise' gevaren, kortom awesome! Niet te vergeten een hilarische avond met Mitchell gehad in een gay bar op Oxford street haha. Thank you so much guys!

Afgelopen 3 nachten sliep ik in een hostel bij Bondi beach, another paradise! Ook weer een super mooi strand met een leuk boulevardje. Het weer was iedere dag rond de 30 graden afgelopen dagen dus daar heb ik wel gebruikt van gemaakt natuurlijk! Leuk Nederlands meisje tegengekomen, dat was nog best bijzonder want er zijn hier super weinig Nederlanders! Veel minder backpackers uit het koude Holland dan ik dacht. Duitsers en Fransen zijn echt in overvloed.. Dat is trouwens wel gek, je ontmoet iedere dag wel een paar leuke mensen en de dag erna zeg je elkaar weer gedag en gaat iedereen verder met z'n eigen reis. Daar moet ik nog wel aan wennen, ben je opeens weer alleen en moet je weer opnieuw beginnen met 'hey where are you from?' en 'how long will you stay here?' etc..
Maar goed verder met m'n verhaal. Gister, donderdag, ging ik de 'Blue Mountains Tour' doen, heel gaaf! Met een busje door de Blue Mountains gereden totdat we op een punt kwamen waar we 2 uur vrije tijd hadden. Je kon kiezen om met een kabelbaan mee te gaan, die uitzicht had op het bekende punt 'The Three Sisters', of zelf een beetje gaan wandelen door de bush bush. Ik en nog wat andere arme backpackers kozen natuurlijk voor het goedkoopste: wandelen. Far far away zagen we een geniale waterval, daar moesten en zouden we komen. 1000 treden, bruggetjes en een paar zweetdruppels verder hadden we het gevonden, wauw wat was dat mooi! Ik probeerde het te fotograferen maar het werd niet zo mooi als de werkelijkheid. Ik had er wel uren kunnen blijven zitten maar toen beseften we 1000 treden omlaag hadden gelopen en we dus mega veel moesten klimmen om terug te komen.. Je kon m'n hoofd vergelijken met een tomaatje, maar het was het zeker waard! Met een cruiseschip gingen we terug naar Circular Quay, waar o.a. opera house en harbour bridge zijn.

Ik ben net (gesloopt) aangekomen in Melbourne, na een busreis van 12 uur.. Gelukkig zat ik naast een super leuk Duits meisje, waarschijnlijk ga ik haar nog wel zien deze week. Ik blijf hier namelijk een week, dan een weekje Vanuatu (!!!), terug naar Sydney en dan 3 maanden met de 'hop-on hop-off bus' richting Cairns!

Excuses voor mijn niet zulke goeie schrijfkunsten, hoop dat jullie het alsnog leuk vonden om te lezen!

Oja met m'n tas gaat het trouwens ook goed! Ik heb hem gister 2 uur lang op m'n rug gehad in extreme hitte, best een beetje trots!:)

See ya later lieve mensen!!


  • 31 Januari 2014 - 23:05

    Lenneke De Groot:

    Lieve Anne,
    Fijn om van je te horen en geweldig om te lezen dat er zoveel aardige mensen zijn om te ontmoeten. Wel steeds weer opnieuw kennis maken en dan weer verder maar wel een fantastische (levens-) ervaring die maakt dat je heel rijk weer naar huis komt.
    Love you en blijf vooral genieten. Doe zuinig met de hangovers:)
    Dikke kus van tante Lenneke

  • 31 Januari 2014 - 23:41

    Tante Anja:

    Lieve Anne,
    Wat een super leuk verslag!
    Ik dacht eerst even,waar blijft ze met haar verhalen,maar nu(vrijdagavond om 11.30u)zit ik het heerlijk te lezen!
    Nou over jou hoeven we ons niet echt druk te maken,heerlijk voor je hoor om zo lekker te genieten aan de andere kant van onze wereldbol!
    Wij gaan zelf maandag naar Curacoa en hopen net zo te gaan genieten als jij!
    We hebben er tenminste enorm veel zin in!!!!
    Lieve Annabel blijf gezond en heel veel dikke zoenen,ook van ome Leo natuurlijk,en tot het volgende verslag,LOVE YOU!!!!❤️

  • 01 Februari 2014 - 00:17

    Lisa:

    Lieve lieve an!
    Wachtend in smart op je reisverslag en daar is ie dan! Super leuk om te lezen schat en natuurlijk heel fijn dat je een beetje je weg weet te vinden in het grote aussie!! Geniet in Melbourne en kijk alweer uit naar verslag nr 2;)
    Ben trots op je Annie dikke dikke kus lots of love from Holland!

  • 01 Februari 2014 - 00:24

    Tante Lodi:

    Hallo lieve Anne,
    Wat ben ik blij dat ik eindelijk wat van je gelezen heb. Ik heb vanaf de dag dat je vertrokken bent iedere dag wel een keer of drie gekeken of je al wat op deze site geschreven had. En nu kom ik net thuis van de bioscoop en ja hoor, een prachtig reisverslag.
    Ik heb het met veel plezier zitten lezen. Een heel gek gevoel dat je zo ver weg bent. Ik moet echt heel vaak aan je denken. Zo te lezen gaat het gelukkig goed met je. Veel nieuwe mensen ontmoeten, mooie dingen zien, het klinkt goed. Fijn dat je zo'n leuke tijd met je oom en neef gehad hebt. Best bijzonder. Blijf gezond en ik kijk alweer uit naar het volgende verhaal. Ik hou heel veel van je en een hele dikke kus, natuurlijk ook van uncle Hannessi. Wij gaan ons nu voorbereiden voor onze vakantie naar Curaçao. Ook leuk, we hebben er heel veel zin in. Op dit moment regent het hier pijpenstelen en het is koud, echt Hollands weertje. Straks zitten we, net als jij, ook lekker in het zonnetje. Tot het volgende verslag lieve Ann xxx tante Lodi.

  • 01 Februari 2014 - 07:13

    Marije:

    Howdy lieve An! Super om te lezen wat je allemaal meemaakt en dat je het naar je zin hebt! Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende enthousiaste verslag! Kus, Marije

  • 01 Februari 2014 - 13:15

    Paul:

    Hey nichtje, veel plezier daar. De eerste dagen ben je goed doorgekomen zo te lezen. Take care! X

  • 02 Februari 2014 - 11:55

    Katja:

    Enig om te lezen Anne en fijn dat hè zo aan het genieten bent !!!!

  • 02 Februari 2014 - 12:02

    Marga:

    Hoi An, nou zeg wat een belevenissen, je omschrijft het prachtig hoor. Je zal wel heel veel indrukken te verwerken krijgen. Wat heerlijk om zo te genieten en ik blijf het knap vinden zo in je uppie!
    Veel plezier nog, groetjes van ons uit de Zilk

  • 03 Februari 2014 - 10:11

    Tino De Groot:

    Lieve Anne,
    Ik heb met veel plezier jouw eerste verhaal uit Australië gelezen. Erg stoer allemaal. Veel plezier nog. In de Zilk gaat alles goed. De Duinpan is afgelopen zaterdag officieel geopend. Erg mooi geworden.
    liefs oom Tino en tante Lenneke

  • 05 Februari 2014 - 08:58

    Mama:

    Hi darling!
    Wij zijn weer thuis, dus nu kon ik eindelijk rustig jouw verslag doorlezen. Ik ben zo blij dat het allemaal goed gaat! Maar we missen je wel hoor dus hou ons zo veel mogelijk op de hoogte van alles wat je daar beleeft. Dikke dikke kus XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Anne

Actief sinds 18 Jan. 2014
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 2814

Voorgaande reizen:

19 Januari 2014 - 12 Juni 2014

Australië

Landen bezocht: