Van Sydney richting Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Groot - WaarBenJij.nu Van Sydney richting Cairns - Reisverslag uit Sydney, Australië van Anne Groot - WaarBenJij.nu

Van Sydney richting Cairns

Door: Anne

Blijf op de hoogte en volg Anne

14 Maart 2014 | Australië, Sydney

Hoi lieve vrienden en familie!

Zoals jullie zien schrijf ik niet iedere week een verhaaltje, daar heb ik het veel te 'druk' voor!:) Maar het is nu wel weer tijd voor een kleine update.
Na Vanuatu ging ik dus voor een paar daagjes terug naar Sydney. Het werd iets langer dan gepland omdat ik een super leuke groep ontmoette in het hostel waar ik verbleef. Iedereen reisde alleen en ik heb eigenlijk geen idee hoe we bij elkaar zijn gekomen. Twee Engelse, een Duitser, een Franse, een Belg en moi. We hebben zoveel dingen meegemaakt in die paar dagen, te veel om op te noemen en eerlijk gezegd kan ik ook niet meer alles herinneren (...) Juist, o.a. veel biertjes gedronken.. Maar ook samen naar t strand geweest, gekookt, urenlang op het dakterras verhalen verteld, onwijs gelachen en gedanst in pubs en clubs en ga zo maar door. Kortom een onvergetelijke groep!
Maaar ik heb nog veel meer gedaan in Sydney. O.a. Een dagje met een Zwitsers kamergenootje de Toronga Zoo bezocht. Een super grote, leuke dierentuin met natuurlijk veel Australische dieren. Dus lekker kangaroo's en koala's gekeken, maar ook 'gewoon' olifanten, tijgers, leeuwen, giraffen en natuurlijk de zeehonden show!
Een andere dag had ik afgesproken met Jesmond, een van m'n oudere nichten. Best gek om op het station te staan en hopen dat je je eigen nicht herkend.. Stiekem snel nog even naar haar profielfoto gekeken op Facebook haha, maar we zagen elkaar al vrij snel. Haar vriend was ook mee, heel gezellig geluncht met z'n drietjes. 'S middags naar Darling Harbour gelopen en gekletst over van alles en nog wat. Weer een geslaagde dag!
De dag erna weer een familie meeting. Nickola, een andere nicht, haalde me op bij het hostel. Ze heeft me veel mooie plekjes laten zien, o.a. Coogee beach. Daar samen geluncht en gewoon lekker rondgelopen:) 'S avonds ging ik mee naar haar vrienden, die een 'Mexican night' georganiseerd hadden. Het lijkt wel alsof je hier in ieder huis meer dan welkom bent, iedereen is zo aardig en behulpzaam! Heerlijk Mexicaanse wraps gegeten en m'n 'Australische Engels' weer wat verbeterd.
Volgens mij is het wel duidelijk dat ik echt een topweek gehad heb in Sydney. Ik had wel langer willen blijven omdat er zoveel leuke mensen waren maar met de gedachte in m'n hoofd dat er nog veel meer moois te zien is toch goodbye to Sydney gezegd en begonnen aan m'n trip richting Cairns.

Ik reis nu van plek naar plek met de Greyhound bus. Er zijn ongeveer 20 stops van Sydney naar Cairns en je kan zelf bepalen waar je heen wil en waar niet. Het is super makkelijk om te boeken en er gaan meestal 2 of meer bussen per dag vanaf iedere locatie dus dat is top! Mijn eerste stop was Newcastle. Niet een heel boeiend dorpje maar een neef woont daar en ik had al contact met hem gehad dus vond het wel leuk om ook hem even op te zoeken! We hadden afgesproken in een koffietentje en hij had z'n 3 zoontjes meegenomen. 5 minuten nadat we onze koffie hadden gekregen kwam de barman naar ons toe om te vertellen dat een vrouw voor onze koffie betaald had en weggegaan was (zij wilde dus niet dat wij wisten van wie we het gehad hadden). Super bizar maar het schijnt vaker te gebeuren hier! Gratis koffie dus, en het was ook nog eens heel gezellig!
Een andere dag ben ik met een kamergenootje naar de Hunter Valleys gegaan. Dé plek waar wijn vandaan komt. We hadden dan ook een wijntour geboekt dus lekker veel geproefd! Dat beviel wel, na al die goedkope backpackers wijn uit pak.. We zaten in een lekker klein groepje van 4. Ik heb er weer een gratis adresje bij ergens langs de oostkust. De 2 andere mensen, een wat ouder koppel uit Bundaberg, gaven hun email adres en zeiden dat ik altijd welkom was! Nogmaals, dat is heel normaal hier. Wie weet ga ik daar een paar nachtjes heen. Het geld blijft namelijk rollen hier, en hard..

De volgende stop was Byron Bay: wat een super relaxt/easygoing dorpje.. Vol met hippies, vrolijke mensen, mensen die intens van het leven genieten, mensen die 's avonds muziek maken op straat, surfers en vrolijke kleuren.
Er zijn heel veel backpackers die van Sydney naar Cairns reizen dus je komt vaak dezelfde mensen tegen of spreekt met elkaar af, super leuk is dat! Zo had ik bijvoorbeeld weer wat gedronken met m'n kamergenoot uit Newcastle (waar ik die wijntour mee gedaan had). Ik had in Newcastle trouwens ook een Nederlands meisje ontmoet, die volgend jaar ook hogere hotelschool gaat doen:) Zij kwam later ook naar Byron Bay dus ook weer een paar keer met haar afgesproken!
Nickola (m'n nicht) en m'n tante die ik nog niet had gezien, waren toevallig ook een paar daagjes in Byron Bay, dus natuurlijk afgesproken! Lekker geluncht en mooie plekjes gezocht, onder andere de beroemde vuurtoren van Byron waar je een heel gaaf uitzicht heb over de witte stranden en blauwgroene zee! En ik kreeg nog een leuk cadeautje. Ze zouden gaan kajakken met dolfijnen maar ze waren een beetje zeeziek door het duiken van de vorige dag. Gelukkig mochten ze de vouchers aan iemand anders geven, en guess who! Lucky me:) Dus een middagje gaan kajakken met Nienke, dat Nederlandse meisje. Super leuk maar best vermoeiend! Helaas verstopte de dolfijnen zich voor ons.. We mochten wel gratis terugkomen maar we hadden nogal spierpijn haha! Dus niet gedaan maar het kajakken zelf was al super leuk.
Nog een ander klein dingetje dat we even besproken hadden met z'n 3tjes (met Nickola en m'n tante)... Ik ga mee naar Hawaï in mei!! De meeste hadden het waarschijnlijk al gelezen op Facebook, maar ik wil het gewoon nog een keer zeggen(a). Kan het nog steeds bijna niet geloven, wat een super ervaring zal dat worden! Zal vast geen verkeerde afsluiter worden van m'n reis.
Super toevallig kwam ik in Byron ook weer een van die jongens tegen van die leuke groep uit Sydney! Ik liep over straat en hij tikte me op m'n schouder. We wisten niet eens van elkaar dat we in Byron Bay waren, de wereld is zo klein! Hij zei dat een andere jongen uit onze groep ook richting Byron Bay zou komen en dat was ook zo. Dus weer een avondje herenigd met de helft van de Sydney-groep!

Vanaf Byron Bay ging ik door naar Surfers Paradise. Totaal anders dan Byron Bay. Surfers is, wat je niet zo verwachten, eigenlijk gewoon een stad met hoge gebouwen en een strand. Niet dat het niet leuk is, maar wel minder 'relaxt'. Ik zal gelukkig in een super leuk hostel dus weer veel leuke mensen ontmoet! Ik kwam zaterdagavond aan en kon nog net mee met de 'big night out'. Dat kostte 30 dollar en dan kreeg je gratis entree in 4 clubs en overal een gratis drankje. Ik dacht ik ga maar gewoon mee, is de beste manier om nieuwe mensen te leren kennen! En dat was ook zo. Leuk Duits meisje ontmoet, Viktoria, waar ik de dagen erna nog veel mee opgetrokken ben. We zijn onder andere naar een beroemd surfers competitie geweest met wereldwijde surfers, heel gaaf om te zien! Ik ga een deze weken zeker een paar lessen nemen. Voor de rest in surfers lekker langs het strand gelopen, beetje geshopt en bij het zwembad in het hostel gechilld (luxe!).

Gister ben ik aangekomen in Noosa. Weer een relaxt dorpje, maar wat luxer dan Byron Bay. Niet zo hippie-achtig maar het 'no worries, take your time' gevoel is ook hier wel weer sterk! Vandaag ben ik lekker sportief geweest. Wandelingetje van 3 uur gemaakt, naar en door het national park van Noosa gelopen. Weer hele gave uitzichten over onder andere de mooie surfers, ehhh mooie stranden..

See ya!

• 14 Maart 2014 - 07:15

Lenneke De Groot:

Hoi Anne,
    Wat heerlijk dat het allemaal zo voorspoedig gaat en goed om te lezen dat er zo heel veel aardige en lieve mensen rondlopen op deze aardkloot!
    Ik kijk nu al uit naar je volgend verslag.
    Dikke knuffels van oom Tino en tante Lenneke

• 14 Maart 2014 - 08:46

Sanne:

Heee An!!
    Wat suuperleuk om te lezen weer!
    Klinkt echt onwijs chil en gaaf zeg
    Goed dat je het zo naar je zin hebt!
    Wel balen trouwens van die dolfijnen maar misschien
    komt dat nog wel in Hawaii!!

Nou nog heel veel plezier An, geniet ervan!
    En succes met de surfers lessen, nog best
    moeilijk denk haha

Dikke kus!

• 14 Maart 2014 - 09:16

Tante Anja:

lieve avonturierster,

Wat een heerlijk verslag weer!
    GEWELDIG gewoon wat jij in die paar maanden allemaal hebt meegemaakt,TOPPIE!!!
    Wij zijn gisteren even op en neer naar De Zilk gereden om jouw knappe broer te feliciteren met het behalen van zijn titel.Wat een geweldige prestatie hè?super gewoon!
    Het gaat hier allemaal zijn gangetje,het is ook super lente weer,zodat we lekker naar buiten kunnen om te wandelen enzo!!!
    Nou lief kind blijf genieten,en we hopen dat de komende maanden net zo super worden voor jou dan de afgelopen maanden!
    Hele dikke zoenen van ons

• 14 Maart 2014 - 09:32

Renée:

Lieve an! Wat leuk om te lezen waar je allemaal bent geweest en wat je allemaal hebt gedaan! Klinkt niet verkeerd al die stranden en surfers... haha. Heel veel plezier gewenst en ben benieuwd naar de rest van je avonturen! xoxoxo

• 14 Maart 2014 - 11:22

Mama:

Heerlijk om te lezen allemaal! Blijven genieten. Wij zijn zoooo jaloers ;-)

Love ya xxxxx

• 14 Maart 2014 - 12:13

Saar:

Lieve anniee wat een leuke verhaaltjes weer, wat maak je gave dingen mee! Kijk weer uit naar je volgende avonturen. Xxx

• 14 Maart 2014 - 13:44

Tante Lodi:

Vooral op het "no worries take your time" ben ik enorm jaloers. En wat heb je het allemaal weer prachtig verwoord. Door het lezen van je verslag zie ik het voor me. Echt geweldig. Het is zo leuk om te lezen dat het zo goed met je gaat en dat je zoveel leuke mensen ontmoet. Ook de ontmoeting me je familie is natuurlijk top! Hier gaat het allemaal z'n gangetje maar "no worries take your time" gaat hier niet werken hoor. Alles gaat razendsnel en met een hoop stress gepaard. Vooral op m'n werk. Nu is het lekker weekend en probeer ik ook lekker te relaxen. Ik ga een voorbeeld aan jou nemen. Blijf genieten lieve Ann want voor je het weet ben je weer terug en dan kun je nog heel lang teren op je mooie en fijne herinneringen van je geweldige trip. We missen je wel een beetje hoor, maar de prachtige reisverslagen brengen je gelukkig een beetje dichtbij. Love you xxx tante Lodi en natuurlijk ook van uncle Hannessi